sunnuntai 22. marraskuuta 2020

Neuloosi jatkuu

Kädet tuntuivat tyhjiltä ilman neuletta, joten oli aivan pakko taas laittaa puikot kilisemään. Ostin joskus viime syksynä paksun lehden -Vallattomat Villaiset, jossa on upeita Lumi Karmitsan malleja.

 

Minulla jäi villapaitaprojekteista Lettlopi-villalankaa pieniä nyttösiä, ja pakkohan ne oli lapasiksi pyöritellä. Lapasista tuli todella lämpimät ja langanjuoksut kirjoneuleessa tuovat lämmikettä lisää. Neuloin puikoilla numero 3, koska minulla on aika tiukka käsiala. Ohjeen mukaan kuitenkin laitoin silmukkamäärät, vaikka oli paksumpi lanka ja lapasista tuli ihmeekseni juuri sopivat.


Lapasten malliksi valikoitui Lumi Karmitsan Buddhat. Nämä lapaset matkaavat tyttärelleni lämmittämään vilukissan käsiä.






 

Aivan huippuihanuudet neuloa. Laitan vielä lehden kannesta kuvan. En tiedä onko tätä pehmytkantista lehteä saatavana mistään. Minulla on toinenkin lehti Villit villasukat. Tästäkin lehdestä olen saanut jo sivujen nurkat kippuralle. Minun mielestäni Lumi Karmitsa on julkaissut myös kirjan neulemalleistaan.


Tässä kuva lehden etukannesta:


Neuloosi jatkukoon.....

Meille satoi perjantaina vähän lunta. Ihanaa, että valo heti lisääntyy. Nauttikaa kaikki ulkoilusta ja pikkupakkasesta.


Ihanaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille.


18 kommenttia:

Sude kirjoitti...

Jopas on hienot lapaset. Tuommoiset ei joka tumpelolta synnykkään, ei minulta ainakaan.

pike kirjoitti...

Mä en käsitä miten joku osaa tehä kaikkea kaunista langoista, mut se on kai yks lahja.Äitini myös neuloi kaikenlaista kuviollista, minä en osaa kantapäätäkään tehä, saati lapasia, ne vasta vaikeita ois mulle.
Meillä turus käväisi lumi yhden päivän, ei siitä paljo iloa ollut, kun oli vielä märkää.

Marjut kirjoitti...

Hauskat ja lämmittävät!
Mukavaa sunnuntai-iltaa.

Maarit kirjoitti...

Kauniit lapaset, tykkään ehkä enemmän kämmenpuolesta :)

RaijaAnnikki kirjoitti...

Aivan ihanat.Hyvää uutta viikkoa.Kohta on jo joulukuu ja mua odottaa ihana teekalenteri.

Sartsa kirjoitti...

Mulla on hänen 2 kirjaansa Villit vanttuut ja vallattomat villasukat 1 ja 2. Pehmeäkantisia. Olen tehny niistä monta mallia. Tuota en ole vielä kokeillu. Ne on kaikki niin hyvin suunniteltu, että on ilo toteuttaa :)

Nila kirjoitti...

Ompa kauniit mutta isotöiset. Tyytyväinen on varmasti saaja 🤗❤

SailaMaarit kirjoitti...

Ihanat lapaset! :) <3

Sinisen sohvan emäntä kirjoitti...

Niin kauniita ja taidokasta toteutusta lämmöksi käsille marraskuun harmauteen. Mainio tapa käyttää hyvä lanka tarkasti loppuun. Pitkät varret on käytössä hyvät, ranteet pysyy lämpiminä.

Silkku kirjoitti...

Voi upeuuksien upeuus noita lapasia 👍👍😊

Minz kirjoitti...

Onpas IHANAT vanttuut! <3

Mulle muuten tuli nortonilta varoitus, kun olin blogiisi tulossa, että estivät vaarallisen sivuston. "Tämä on tunnettu vaarallinen sivusto. Sivun käyttöä EI suositella." - Jos tulee muillekin, voi vierailijat vähetä.

Outo varoitus kyllä, kun on blogspotin blogista kyse... Tiedoksesi kuitenkin.

Raitalammas kirjoitti...

Todella kauniit lapaset! Enpä olisi itse keksinyt käyttää Lettlopia tähän malliin.

Matleena kirjoitti...

Tosi kauniit lapaset! Se on totta, että kutojalla (neulojalla) kädet tuntuvat tyhjiltä ilman neuletta. 😊 Taitaa olla useampiakin Lumin tekemiä neulekirjoja.

*VEKKI* kirjoitti...

Voi upeutta, on kyllä hienot. Ei noita raski käsiin laittaa ollenkaan, etteivät likaannu.

Inspiration, Viltsumari kirjoitti...

Rakastuin!

Hilkka kirjoitti...

Jestas kun hienot lapaset:-)) Minulla ei minkäänlaista mielikuvaa milloin olisin lapasia tehnyt, joskus kyllä. Enemmän vaan sukat innostaa, nyt menossa vaan korttipuumi, onneksi omat jouluiset ovat jo kuorissa ja merkit tilattu suoraan kotiin postista joka on kyllä mainio tapa...ei tarvi mistään jonottaa:-))
Täällä Heinolassa sataa muuten juuri lumiräntää, huomiseksi lupasi kyllä vesisadetta...näillä mennään!!

OLI AIKA - Titta kirjoitti...

Erikoisen kauniit! Ei olekaan monilla samanlaisia.

TeSa kirjoitti...

Ihanat lapaset ja kivat värit.