lauantai 22. elokuuta 2020

Arkistokorttivaihto

Edellisessä postissa esittelin tekemiäni Index-kortteja eli arkistokortteja. Kortit ovat kokoa A6 (postikortin kokoisia). Korttini ovat vapaina vaihtoon.

JaanaHV suostui lähettämään minulle haluamani kortin ja teimme yhden kortin vaihdon. Minä lähetin Jaanalle keinuvan harlekiinin.

Tässä Jaanan tekemä kortti.
Skannasin kortin ensin, että saan värin oikeaksi, ja otin lisäksi valokuvan, josta näkyy kortin kaunis pinta paremmin.


Index card "Siivet"






Aivan rakastuin tuohon vihreään väriin. Kortti on maalattu mielestäni akryylimaalilla.

Näihin kortteihin tulee taakse samat tiedot kuin ATC-kortteihinkin (teoksen nimi, signeeraus, päivämäärä ja numero, mikäli kortti on osa sarjaa).

Minä tein korttini pystysuunnassa, mutta tajusin myöhemmin, että vaakakortit ovat arkistokortteina parempia. Korteille voi askarrella kauniin säilytyslaatikon ja tallentaa laatikkoon kaikki saamansa vaihtokortit. Nyt siis laatikkoa tuunaamaan, kun sain ensimmäisen korttini.

Otin muuten vanhan bloggerin käyttöön. Kuvien siirtäminen, poistaminen ja kuvatekstit onnistuvat paremmin. Eläköön vanhanaikaisuus!

Isot kiitokset Jaanalle ja oikein mukavaa viikonloppua kaikille.

9 kommenttia:

Tarja K/Ruusu-unelmia ja villasukkia kirjoitti...

Tuo vihreä väri on ihana <3 Olen niin ihastunut perhoskortteihin. Nuo tekstit ovat tosi kivoja yksityiskohtia. Mukavaa viikonloppua sinulle!

Liisa kirjoitti...

Tykkään vihreästä väristä;)
Kaunis!
olipa perhonen kortissa tai kukan päällä 🌺🌷
Mukavaa sunnuntaita1

"käyppä arvuuttelemasa kuvaa?:)),minun blogissa...🤣

Ulriikka kirjoitti...

Upeat perhoset!
Minä myös käytän vanhaa konstia.Parempi kuin uusi.

Der Seidenspinner kirjoitti...

Voi, onpa kaunis kortti ja ihan mahtavan värinen!

Sartsa kirjoitti...

Tosi kaunis ja "keveä".

Armiida kirjoitti...

Kaunis kortti.

Repolainen kirjoitti...

Ompa hauska koko...
Mulle jo tulvi mieleen Arkisto-albumi...
valokuva jostain joka korttiin.... tekstiä ja päivämääräkin... hmm...
ehkä tälläsiakin on tehtävä...
Iloa, eloa ja energiaa elokuiseen eloosi!

Silkku kirjoitti...

Kyllä on ihana ja raikas kortti 👍
Voisihan tuota kokoa joskus kokeillakkin.
Minulla alkanut jälleen askartelukärpänen puremaan kun nämä ilmat ovat hieman viilenneet 😉

Kaunista ja mukavaa viikonloppua sinulle 💖

OLI AIKA - Titta kirjoitti...

Todellakin herkullinen. Tuo valloittava vihreän sävyt ja vielä perhonen. Kyllä tulee tunne, että pitää kaivaa omat materiaalit esiin ja ryhtyä töihin. Tämä inspiroi.