torstai 19. lokakuuta 2017

Ihana Benalmadena

Aloitimme mieheni kanssa jo huhtikuussa valmistautumisen Espanjan matkaamme varten. Piti valita hotelli ja se olikin aika vaikeaa. Matkalle tulivat molemmat lapsemme perheineen mukaan ja halusimme samaan hotelliin - jokainen porukka omiin huoneisiin. Mieheni sai vasta heinäkuussa tietää, että pääsemme haluamaamme Los Patos Parkkiin kaikki seitsemän. (yksi viikko oli vapaana).

Aloitimme matkamme perjantaina 6.10. matkustamalla junalla Tikkurilaan ja sieltä lentoasemalle, jossa nuokuimme lähtöselvitykseen asti. Lentomme lähti kuudelta aamulla. Mieheni ei ole koskaan lentänyt, ja iloksemme lentopelko jäi tälle matkalle ja hän nautti upeista yön valoista menomatkalla.

Hotellimme oli aivan ihana. Ruoka oli herkullista ja henkilökunta todella asiakaspalveluhenkistä. Olemme todella tyytyväisiä Los Patos Parkkiin

Olimme hotellilla aamupäivällä ja oli aivan pakko nukkua muutama tunti. Illalla kävelimme Torremolinoksen puolelle ja rantakadulle. Voi sitä kauppojen määrää.

Hotellilta oli lyhyt matka rantaan

Kävelykadulla oli taideteoksia

Shoppailimme myöhään yöhön ja sunnuntaina suuntasimme matkamme tivoliin, koska se on auki vain viikonloppuna näin syksyllä..
Tivoli World on Benalmadenassa. Meillä vierähti siellä kuusi tuntia, jonka jälkeen Marja, Jani, Mimosa , Marko ja Monä kävivät Teleférico-kaapelihissin kyydissä, joka kulkee melkein koko kaupungin yli vuorelle saakka.

Maanantaina olimme rannalla ja keräilimme merilasia ja simpukoita. Mimosa ui myös hotellimme takapihalla olevassa altaassa.

Ranta oli aamulla aivan tyhjä
Arkeoligisia kaivauksia

Tiistaina olimme tutustumassa Sea Lifeen Benalmadenassa

Kuvat eivät oikein onnistuneet, koska kaikkialla ei saanut ottaa salamalla kuvia

Keskiviikkona olimme mieheni kanssa Benalmadena Pueblossa, jonne ajoimme taksilla.

Torstaipäivämme vierähti Bioparcissa Fuengirolassa. Ajoimme eläintarhaan taksilla ja palasimme metrolla Benalmadenaan.

Perjantaina olimme rannalla, kuljeskelimme lähitienoilla ja pakkasimme. Illalla ajoin taksilla Marjan ja Janin kanssa kahden kilometrin päässä olevaan karaokepaikkaan.
Ihana blogituttavani Anemone oli nimittäin Espanjassa samaan aikaan kuin minunkin perheeni. Päätimme tavata karaoken merkeissä MusaKeitaassa, joka on suomenkielinen paikka. Ajatella, että piti matkustaa tänne asti että nähtiin.
Emme viipyneet kauan, koska aamulla meillä oli kotiinlähtö ja aikainen herätys. Olipa ihanaa tavata ja lauleskella muutama karaokebiisikin.

Tässä me onnelliset (kuva on Anemonen miehen ottama)

Tässä vielä muutama maisemakuva viikon varrelta

Lauantaiaamuna läksimme hotellista 7.45 kohti Malagan lentokenttää

Sinne jäi ihana Benalmadena. Olipa todellinen shokki tulla 7 asteiseen Tikkurilaan 32 lämpöasteen jälkeen. Sanomattakin lienee selvää, että Espanjaan on aivan pakko päästä uudestaan. Näimme ja koimme todella paljon, mutta kaikkea emme millään ehtineet. Olemme nyt mieheni kanssa kahtena iltana opiskelleet espanjankieltä.

Ihanasti jaksoi Mimosakin kävellä pitkiä matkoja ja oli todella ihailtava matkakumppani. Hän sai onneksi loman koulusta matkaa varten. Benalmadena valikoitui kohteeksemme nimenomaan siksi, että se on lapsille turvallinen paikka ja siellä on paljon nähtävää ja koettavaa.

Meillä tuli käveltyä kilometrejä valtavasti aivan huomaamatta. Pitkät matkat kannattaa toki ajaa taksilla, koska se on todellakin halpaa. Ihanat maisemat ja siisti kaupunki veivät kyllä sydämestä palan. Sinne vielä palataan ja silloin puhumme espanjaa :D.

Anemone kirjoitti...

Buenos dias ! Ihana postaus ❤ oli todella mukavaa kun kerkesimme tapaamaan 💗
Täällä on nyt ollut pari päivää pilvipoutaa. Eilen aamulla oli kova ukonilma. Nyt taas aurinko paistaa,lämpöä 23 astetta.

Sisko kirjoitti...

Tosi hieno lomapaikka, paljon kauniita maisemia. Oli varmasti mukava loma.

Olen myös käynyt täällä ja Torremoliinoksessa myös.

AnniK kirjoitti...

Varmasti ikimuistoinen reissu! Kummasti sitä jo kaipaa lämpöä ja aurinkoa.

Tuulikki kirjoitti...

Odottelen millaisiin taideteoksiin sait ideoita lomareissultasi. Kuvat ovat kauniita. Meriakvaariokuvista tulee mieleen mehiläisvahatyösi.

Päden paja kirjoitti...

Oi miten ihania matkakuvia!♥ Teillä on ollut niin antoisa ja mukava reissu! Nuo on sellaisia muistoja jotka eivät unohdu koskaan:) Uuden kielen opettelu on varmasti mukavaa! Leppoisaa loppuviikkoa sinne♥

Armiida kirjoitti...

Teillä on ollut antoisa ja hyvä loma kuten kuvista voi päätellä. Nyt jaksat sitten paremmin tämän syksyisen pimeyden. Lomamuistoihin on aina mukava palata kuvien kautta.

Maarit kirjoitti...

Ihanat lomakuvat! Siinä riittää muistelemista kauaksi aikaa :)

RaijaAnnikki kirjoitti...

Gracias,kiitos ihanista lomakuvista.On totta että osa sydämestä on jäännyt lämpöön ja aurinkoon.Mekin teimme eka matkan juuri tuohon paikkaan.
,joten tuttuja seutuja kuvissasi.teillä oli ihana reissu.Sillä jaksaa täällä syksyssä pitkälle.Hyvää syksyä täällä kotimaassa ja onhan toki niin että-oma maa mansikka/ muu maa mustikka.Kivaa viikonloppua.Hola!

Marja Kokkonen kirjoitti...

Oli ihana reissu <3 <3 <3

EstherH. kirjoitti...

Uskon ettei ole viimeinen reissu!! Hyviä kuvia ja ihanaa arkkitehtuuria vauh. Mukavaa viikonloppua sinulle!

Saassa kirjoitti...

Ihkuja lomakuvia, kovin on houkuttelevan näköistä :-)
Varsinkin kun kesä oli kuin syksykin, kylmä ja sateinen.
Noh, nyt vain totutellaan hiljaa hiipivään kylmyyteen ja pimeyteen.
Onneksi saitte sentään viikon aurinkoloman :-)

Ihanaista viikonloppua<3

Emilie kirjoitti...

Onpa ollut hieno ja monipuolinen lomamatka! Enpä ihmettele jos paluu sieltä lämmöstä on vähän kirpaissut. Alkaa olla jo aika viileetä täälläpäin.

Sartsa kirjoitti...

Valtavasti hienoja lomakuvia! Kiitos kun jaoit ne. :)

Repolainen kirjoitti...

Oih, olen oikein odottanut matkakuvianne; KIITOS-KIITOS-KIITOS, kun jaoit kuvia ja kokemuksia meille blogiystäville!! Aurinko on paistanut sydämiinne saakka!! Ja huikeaa.... espanjankieltä oppimaan... waude!!
Mielenkiinnolla odottelen myös kättesi töitä....
senjoritat kenties pääsevät töihisikin....
Ihanaa viikonloppua kylmässä kotosuomessa!

Kix kirjoitti...

Oi että teillä on ollut ihana, mieliinpainuva reissu. Auringosta kerätyllä voimalla taas sitten kohti tulevia räntäsateita ja pimeitä iltoja, nyyh! Olen suuri Espanjan ystävä, mutta tuolla Benalmadenassa en ole milloinkaan käynyt. Näyttää kauniilta ja kivalta kohteelta. Täytyypä panna korvan taakse.

Susanna kirjoitti...

Ihana matka teillä ja aurinko hienosti paistellut koko matkan ajan! Kiva postaus ja kiva nähdä maisemia! ♥

Onneli kirjoitti...

Hieno postaus,ihania kuvia❤

Kirsti kirjoitti...

Vaikuttaa siltä, että teillä on ollut todella ihana reissu ♥

TeSa kirjoitti...

Ihana elämysmatka. Kauniita kuvia, joista huokui lämpö ja kiinnostus kohteeseen.
Tervetuloa takaisin!

Kuvakehrääjä kirjoitti...

Ihana lomapostaus. :) Hyvää viikonloppua!

saga kirjoitti...

Kylläpä viikossa ehtiikin paljon tehdä :o

Irja Viirret kirjoitti...

No huh huh... olipa paljon hienoja kuvia ja matkatunnelmia. Kyllä tuota passaa sulatella talven pimeydessä. Luultavasti se näkyy monellakin tapaa kuvissasi ja askarruksissasi:)

Sari K kirjoitti...

Mui bueno! Ihania lomakuvia!! Ollaan pari vuotta sitten lomailtu samalla alueella lasten kanssa. Päivät menee hujauksessa kun kaikkea ihanaa tekemistä löytyy. Oi että mikä Espanja-ikävä iski, kun katselin ihania kuviasi!

Manumiina kirjoitti...

Kiitos lomakuvista! Paljon ihania muistoja, joihin kuvia katsellessa voitte palata.